Cum să cultivi empatia în inima copilului tău
Sunt foarte încântata să dau startul acestui articol !
„Cum să cultivi empatia în inima copilului tău”
Definiția „empatiei”: capacitatea de a identifica și de a înțelege sentimentele sau dificultățile cuiva
Astăzi voi împărtăși exerciții simple pe care le puteți face cu un set de cărți emoționale pentru a ajuta copiii să identifice sentimentele și să înceapă să ia în considerare sentimentele celorlalți. Am împărțit activitățile în trei grupe de vârstă, dar, desigur, în funcție de personalitatea și maturitatea copilului dvs. ideile se pot suprapune.
Cărțile emoționale sunt un set de cărți care arată multe emoții diferite. Pot fi făcute acasă în mai multe moduri, de exemplu folosind:
- Fotografii ale copilului dumneavoastră sau ale mai multor membri ai familiei (pozitionate în scopul realizării cărților sau luate la întâmplare)
- Imagini desenate de mână
- Imagini din reviste vechi, ziare
- Emoticoane printate sau imagini printate pe care sa le folositi ca si carti de joc.
Unele emoții / sentimente pe care ati putea dori să le includeți sunt: fericit, trist, frustrat, speriat, furios, agitat, surprins, îngrijorat, jenat, obosit , prietenos , cat mai multe .
Puteți utiliza doar imaginile singure, fără să le montați pe vreun suport sau să le laminați , dar dacă doriți să faceți o activitate rapidă o singură dată sau dacă veți folosi cărțile cu copii mai mari care știu să manevreze cu atenție imaginile nu e necesara laminarea sau cartonarea . Recomandrea mea este sa le faceti mai rezistente ,deoarece jocul cu ele va fi amuzant si copiii vor dori sa le repete .
Acum la activități …
Activități pentru copii de 2-3 ani
- Țineți stiva de cărți cu fața în jos și întoarceți-le cate una pentru a numi fiecare emoție.
- Puneti cărțile cu fața în jos pe podea sau pe masă în rânduri(ca și cum ai de gând să joci un joc tradițional de potrivire) și roagă-ți copilul să le arunce una câte una, pe măsură ce numesc emoțiile .
- Plasați o selecție de cărți pe masă cu fața în sus(poate doriți să experimentați cu 3 la început și, eventual, să afișați până la 10 la un moment dat) – denumiți una dintre emoțiile care se arată și cereți copilului dvs. să identifice ce carte ați descris.
- Arată-i copilului o carte la întâmplare și roagă-i să copieze chipul imaginii, apoi numește emoția împreună .
Vorbind despre sentimente și înțelegerea modului de a le numi este un pas important spre dezvoltarea empatiei.
Activități de 4+ ani
- Alegeți o carte la întâmplare dintr-o stivă și încercați să ghiciți în ce situație s–a aflat persoana pentru a provoca emoția particulară pe care o arată.
- Țineți cărțile învelite în mână și rugați copilul să le aleagă una câte una până când va găsi emoția pe care o simte chiar acum– acest lucru îi va ajuta să ia în considerare pe scurt prin ce trec celelalte persoane din imagini și să o compare cu propriile lui sentimente.
- Alegeți o carte (într-unul dintre modurile creative descrise în lista de mai sus) și vorbiți despre un moment în care copilul dvs. a simțit așa; ce s-a întâmplat și cum a fost, cum l-a afectat ,cum ar face acum cand nu mai este in acea emotie , “la rece”.
- Alege o carte, numește emoția și discută ce ai putea face dacă cineva din jurul tău se simțea în acest fel
- Alegeti mai multe animale plus și păpuși , puneți o carte de emoție pe fiecare; apoi vorbiți cu jucariile ca și cum ar simți acele emoții – acest lucru vă va ajuta copilul să exerseze modul în care acestea pot răspunde oamenilor în diferite situații emoționale
Când copiii își pot identifica propriile sentimente și sentimentele celorlalți și încep să înțeleagă cum sunt sentimentele pentru a experimenta în afara propriei realități imediate, ei se pot raporta la ceilalți la un nivel mai profund.
Pentru copiii care sunt gata să o ducă la nivelul următor, iată câteva exerciții pe care să le încercați:
Activități pentru copii mai mari
- In perechi : imperechează-i și pune-i pe fiecare partener să aleagă o carte pe care o vor „acționa”,apoi să poarte o conversație despre diverse emoții – solutii despre cum să se simtă reciproc mai bine sau să împărtășeasca emoția altora, etc.
- Rugați-vă copilul să selecteze o carte și să spună o poveste despre o perioadă în care a văzut pe altcineva care arată emoția afișată, cum s-a simțit, ce a făcut (sau ce ar fi putut face).
- Rugați-va copilul să aleagă o carte și să descrie emoția pe care o văd pe card sau situația , cauza care a provocat această emoție – acest lucru îl va ajuta să se gândească la altcineva care trece prin emoție si sa invete empatia .
Empatia este o trăsătură de caracter crucială de dezvoltat, pentru a avea relații sănătoase. Oferind copiilor noștri multe practici de identificare și discutare a sentimentelor este o modalitate excelentă de a începe.
Sper ca una dintre aceste activități să funcționeze pentru a vă ajuta să stârniți o discuție despre empatie cu copilul dvs. Ne-am bucurat să ne jucăm de multe ori cu cărțile noastre emoționale – le păstrez în zona de stocare a jocurilor și le scot de fiecare data cand copilul are chef de joaca emotiilor sau cand vrem sa analizam o emotie curenta si a o gestiona . Este interesant să vezi cum se dezvoltă conversațiile pe măsură ce copiii cresc la maturitate și înțelegere.
Nu ezitați să mă anunțați in comentarii dacă ați folosit sau intenționați să folositi cărți emoționale si cum a fost în Deasemenea, sunteți bineveniți să împărtășiți alte activități / idei / resurse pe care le-ați folosit în trecut pentru a vă ajuta copilul să-și dezvolte empatia.