Cum sa incepi si sa dezvolti o afacere – ghid pentru incepatori si nu doar pentru ei

Începerea unei afaceri este un proces în mai multe etape care se poate simți ca fiind copleșitor in special  atunci când sunteți pe cont propriu, Dar , vă vom ajuta sa fie mai  ușor să rămâneți organizat și pe traseu în timp ce începeți afacerea și să obțineți succesul ei. Indiferent dacă vă perfecționați ideea de afaceri, depuneți autorizații ,  licențe, va redactați  planul de afaceri sau căutați finanțare, avem instrumentele de care aveți nevoie pentru a face acest lucru corect si cu  finalitate. Dacă sunteți gata să vă începeți afacerea, dar aveți nevoie de o mână de ajutor, de ce să nu acceptati  provocarea impreuna cu  ghidul nostru  pas cu pas .

Primul pas – 1

GĂSIȚI O IDEE BUNĂ DE AFACERI

O idee bună de afaceri nu este doar cea care transformă o simpla  afacere in facere cu  profit ,ci este o idee  care vi se potrivește personal si  pentru piața țintă a afacerii dvs,. Sperăm că veți fi în afaceri mult timp, așa că alegeți ceva care vă place .

Pentru unii oameni, a veni cu idei este la fel de ușor ca mersul pe bicicleta , pentru alții, este aproape imposibil. Dar nu disperati , avem unelte si modalitati de stimulare .

ASTFEL cand vreti sa gasiti o idee buna de afaceri luati in calcul  urmatoarele :

  • punctele voastre forte ;
  • luati in calcul cele 3 elemente  forte-  pentru succesul de demarare a afacerii : calitatea ideii tale, forța și sinceritatea credinței tale în ea, efortul tău de a o face realitate;
  • utilizati analiza SWOT –  descarca gratuit  ANALIZA SWOT

Starea de spirit perfectă pentru crearea ideilor :

  • Explorați și experimentați în diferite domenii;
  • Permiteți ideii dvs. să se dezvolte încet, în timp;
  • Explorați și vă deschideți ideea printr-o abordare pozitiva ,de indragostit /pasionat ;
  • In aceasta faza permiteti -va sa faceti greșeli , nu va demotivati dimpotriva ;
  • Căutați noi utilizări pentru invenții vechi;
  • dezvoltati idei pe concepte si  platforme care au venit înainte.

„Pentru a crea conexiuni noi, trebuie să vă plasați în medii care imită de fapt rețelele neuronale ale unei minți care explorează limitele posibilului adiacent.”

– Steve Johnson

Când oamenii s-au organizat pentru prima dată în așezări dense, inovația a crescut.

Exemple idei afaceri :

  • cele care rezolva probleme
  • rezvolva ce ar putea deveni problema
  • adaptare la nevoile de evolutie
  • economisiti banii sau timpul oamenilor
  • faceti viata ,alte business-uri mai usoare
  • usurati sarcinile
  • transformati  un hobby ,o pasiune intr-o afacere
  • apelati  la emotiile  de baza ale oamenilor ( vezi si piramida Maslow )
  • experimentati
  • inspira-ti-va  din ideile altora.

Pasul 2

ALEGEȚI TIPUL DE AFACERE PE CARE DORIȚI SĂ O ÎNCEPEȚI

O afacere tradițională nu este potrivită pentru toată lumea. Dacă doriți să atingeți succesul  cu un model de business încercat, o franciză poate fi cea mai potrivită pentru dvs. sau dacă vă place ideea de a face bine în același timp, de ce nu un non-profit ?

Ce si cum sa alegeti ? Ce forma de organizare sa aiba ? SRL, PFA , I.I. , Non -profit ,franciza  ? Vei afla in ghid despre fiecare forma de organizare.

Iata cateva  idei populare de afaceri in 2019 :

  1. Brutărie
  2. Cafenea
  3. Păr și frumusețe, salon și spa
  4. Restaurant fast-food
  5. Agricultură
  6. Servicii de tineret  si copii – nonprofit/ profit
  7. Vânzare cu amănuntul îmbrăcăminte
  8. Constructii
  9. Servicii de curățenie
  10. Planificarea evenimentelor personale

Pasul 3

FACEȚI-VĂ CERCETAREA DE PIAȚĂ

Una dintre cele mai bune metode de a-ți da seama dacă ați gasit sau nu  o idee bună este să ieșiți și să începeți să vorbiți cu oameni adevărați – își doresc într-adevăr un restaurant  cochet în cartierul lor sau este un alt restaurant  de tip fast-food  pe gustul lor?

Cercetarea de piață este un pas foarte important pentru toate startup-urile, deoarece, printre altele, vă ajută să înțelegeți dacă oferta dvs. poate genera cerere. După ce înțelegeți clar cine sunt clienții dvs., următoarele reprezintă câteva lucruri suplimentare la care să vă gândiți:

  • Unde sunt acești clienți?
  • Câți clienți există?
  • Ce necesită produsul sau serviciul dvs.?
  • Cum intenționați să  ajungeți la ei ?

Un alt pas ar fi sa creezi profilul clientului pornind fie de la cei existenti ,daca ii aveti,  printr-un sondaj sau pur si simplu cerceteaza in afara .

  • iesi din casa cu sondaje
  • cerceteaza on-line
  • analizeaza-ti datele
  • nu faceti presupuneri
  • fiti specifici ,cat mai specifici

Identifica piata tinta si fa o segmentare – mai multe detalii si instrumente specifice  in GHID  –  ceceteaza piata, creaza povestea , alege locatia.

Pasul 4

Intocmeste un plan de afaceri si testeaza ideea de afacere .

TESTEAZĂ-ȚI IDEEA DE AFACERI

De unde știi că ai  o idee bună? Folosim metodologia  de planificare pentru a ne da seama.

Neplanificarea afacerii este ca și cum ai pleca de la  aeroport fără o destinație în minte, un traseu planificat sau o cunoaștere a cantității de combustibil de care s- ar putea sa ai nevoie pentru a ajunge acolo unde vrei să mergi este esentiala. 

Planificarea vă permite să vă dați seama de atenția dvs. și de prioritățile dvs. – cu alte cuvinte, strategia dvs. de afaceri. O strategie vă ajută să determinați ce veți face și, mai important, ceea ce nu veți face. Creează o foaie de parcurs,GPS,  și te ajută să realizezi lucrurile. 

Cu toate acestea, nu ar trebui să creezi un plan și să-l urmezi orbește. Un plan bun este unul pe care îl ajustați și rafinați în mod constant pe măsură ce adunați mai multe informații despre afacerea dvs. și clienții dvs.

Descarca  gratuit MODEL PLAN AFACERI 

Cele 6 elemente care trebuie incluse într-un plan de afaceri

1.Rezumat Executiv

  • Rezumatul executiv este o imagine de ansamblu asupra afacerii tale și a planurilor tale. Vine în primul rând în ajutorul  dvs. și este în mod ideal doar una până la două pagini. Majoritatea oamenilor o scriu ultima.

2.Oportunitate

  • Secțiunea de oportunități răspunde la aceste întrebări: Ce anume vindeți și cum rezolvați o problemă (sau „nevoie”) pentru piața dvs.? Cine este piața dvs. țintă și concurența?

3. Executarea

  • În capitolul de execuție al planului dvs. de afaceri veți răspunde la întrebarea: cum aveți de gând să profitați de ocazie și să o transformați într-o afacere? Această secțiune va acoperi planul dvs. de marketing și vânzări, operațiunile și etapele și valorile dvs. pentru succes.

4. Rezumatul companiei și al managementului

  • Investitorii caută echipe grozave pe lângă idei grozave. Folosiți capitolul “companie și management ” pentru a descrie echipa dvs. curentă și pe cine trebuie să angajați. De asemenea, veți oferi o privire de ansamblu rapidă a structurii legale, a locației și a istoricului dvs. dacă sunteți deja în funcțiune.

5. Planul financiar

  • Planul dvs. de afaceri nu este complet fără o previziune financiară. Vă vom spune ce să includeți în planul dvs. financiar, dar veți dori cu siguranță să începeți cu o prognoză de vânzări, situația fluxurilor de numerar, situația veniturilor (denumită și profit și pierdere) și bilanțul dvs.

6. Anexa

Dacă aveți nevoie de mai mult spațiu pentru imaginile produsului sau informații suplimentare, utilizați apendicele pentru aceste detalii.

Haideți să ne cufundăm în detaliile fiecărei secțiuni a planului dvs. de afaceri și să ne concentrăm pe construirea unuia pe care investitorii și creditorii dvs. vor dori să o citească. Mai multe in GHID

Rezumat

Rezumatul  planului de afaceri introduce compania dumneavoastră, explica ceea ce faci, și stabilește ce căutați de la cititori. Este primul capitol al planului de afaceri. Și deși este primul lucru pe care oamenii îl vor citi, în general vă sfătuiesc să îl scrieți ultima dată .

Prezentare generală a afacerii cu o frază-titlu

În partea de sus a paginii, chiar sub numele companiei, includeți o imagine de ansamblu a unei fraze  a afacerii dvs. care rezumă esența a ceea ce faceți.

Aceasta poate fi o linie de etichetă, dar este adesea mai eficientă dacă fraza descrie ce face compania dvs. de fapt. Aceasta este cunoscută și sub denumirea de  propunerea de valoare .

Pentru intocmire ,instrumente si un template de intocmire , consulta GHIDUL

Pasul 5

Creati MARCA  afacerii

Un brand puternic este cheia loialității clienților și a vânzărilor mai mari. Acum că știi ceva mai multe despre publicul țintă, aveti posibilitatea – prin intermediul brandului dvs,  să le atrageti atenția.  Detalii gasiti in GHID 

Pasul 6

Fa totul legal  

  • notiuni legale

Pas 7

Finantare afacere

  • idei si surse finantare ,calcul corect pentru a evita daroriile neperformante,strategii de exit.

Pas 8

Lansare afacere

  • daca ai ajuns la acest pas – executa-l ca un artist-  de la deschidere la primul angajat , afla toate detaliile din GHID

Daca acest articol va este util sau aveti intrebari, nu uitati sa lasati un comentariu .

Totodata pentru explicatii ,exemple si instrumente specifice  consultati GHIDUL de 240 pagini format  A4 – cu toate informatiile detaliate discutate in acest articol.

Succes !