Sfaturi pentru dezvoltare afaceri in perioade de recesiune
Recesiunile si o piața volatilă precum cea pe care o întâlnim în prezent datorită pandemiei , sunt perioade dificile. Recesiunile au o oarecare ciclicitate in business atat individual ,cat si pe piata in care un business activeaza .In situatii de recesiuni globale , există o mare cantitate de incertitudine, oamenii își pierd locul de muncă și firmele sufera o lovitură directă asupra fluxurilor de numerar care pot pune firmele în situații dificile sau chiar grave .
Firmele găsesc modalități de a-și remodela planul de afaceri : isi revizuiesc bugetele si prognozele pentru a minimiza rata de consum a acestora si disponibilizare la maxim a numerarului existent . Pentru a supravietui si chiar prospera in crize este nevoie de a gasi si de a fi deschis pentru noi modalitati in business .
Un mod de a va calcula bugetul si perioada de supravietuire este :
Rata brută de ardere = (Total cheltuieli variabile + Total cheltuieli fixe)
În continuare, trebuie să analizați cât de mult numerar incasati ( nu facturati ) în fiecare lună.
Si continuam calcul cu rata neta de consum a numerarului.
Rata de ardere = numerar incasat – numerar plătit
Acum calculam flux de numerar ( cat timp iti ajung banii )
Flux de numerar = soldul numerarului ÷ rata de ardere ( luni )
Obiectivul este să reduceți rata de ardere a numerarului la zero și să deveniți pozitivi în fluxul de bani înainte de a rămâne fără bani.
Sfaturi pentru reducerea ratei de ardere a numerarului
- Creșteți-vă veniturile si reduceți cheltuielile : Aruncați o privire atentă asupra bugetului și tăiați oriunde puteți.
- Reduceți-vă salariile : bineînțeles asta este întotdeauna dureros și sperăm că puteți să vă reduceți mai întâi alte cheltuieli.
- Negociati costuri mai mici: vorbiti cu furnizorii , majoritatea vor prefera sa negocieze decat sa va piarda .
- Vindeți excesul de inventar: Dacă puteți vinde orice inventar suplimentar , acest lucru poate genera numerar pentru afacere.
- Încurajați incasarile in numerar sau plata rapida – teremne rapide la facturi
- Prioritizati-va platile: Încetinirea plăților facturilor nu este niciodată ideală, dar vă poate pune temporar într-o poziție de numerar mai bună.
Cel mai important instrument in astfel de momente este planificarea si flexibilitatea in ceea ce priveste deschiderea spre noi oportunitati, acestea din urma va pot ajuta sa valorificati o economie ”slaba”.
Iata cateva idei care va pot orienta in vreme de criza .
-
Găsiți răspunsuri la probleme noi
Momentele economice dificile duc la probleme noi ,dar si la solutii noi . Aceste probleme provin dintr-o nevoie curentă pe care oamenii o simt și care adesea nu au o soluție disponibilă sau solutia este greu de identificat pe piata . Înțelegeți nevoile pietei si cum consumatorii tratează acum această problemă și cine oferă cea mai bună soluție actuală pentru a vă ajuta să definiți directia/produsul vostru si de ce vor fi atrasi clientii in afacerea ta .
Concentrați-vă pe poziționarea afacerii, produsului sau serviciului dvs. cu aceasta soluție nouă și bună. Chiar dacă există înlocuitori disponibili, arătați cum soluția dvs. este imediată, fiabilă, accesibilă, etc. În cazul COVID-19, posibil cel mai bun mod de abordare a unei idei este pornind de la logistica : telecomandă, servicii online , livrare sigura , garantii si cautati cat mai multe modalitati si beneficii pentru a pivota in online si eficient sistemul de business. Nu uitati de partea emotionala ! Nu creati doar reclame la produs .ci adreseaza-ti-va natural si firesc ,uman , pietei voastre.
-
Mai ieftin si mai bine
Într-o criză economică, firmele și consumatorii caută să reducă costurile, ceea ce vă poate permite să acționați in limita situatiei si tipului de business desfasurat.
Practicati un sistem de reduceri corelat cu nevoile din piata.
Dacă puteți ajuta la economisire bani pentru voi si clienti și să combinați acest lucru cu un serviciu bun sau un timp de livrare mai rapid, există șanse mari să va transformați clientii in clienți pe termen lung. Puteți stabili o relație foarte buna cu ei acum prin comunicare , daca nu ati avut un sistem de comunicare ,este momentul sa creati un plan de comunicare . Un beneficiu direct al planului de comunicare este ca nu va costa mult si clientii vor deveni ambasadorii business-ului vostru . Pe măsură ce economia se redresează, puteti oricând sa ajustati prețurile sau să adaugati servicii noi pe care acești clienți vor fi mai dispuși să le accepte datorită modului în care i-ai ajutat înainte.
Evaluati posibilitatea de telemunca pentru a reduce costurile .
-
Mai mult loc pentru concurență
Atât companiile mari, cât și cele mai mici se luptă să se adapteze și să supraviețuiască în moduri diferite în timpul unei crize, ceea ce înseamnă că acum concurența și piața dvs. sunt acum vulnerabile. Poate cel mai bun lucru pe care îl puteți face pentru a lua în mod ”agresiv” concurența actuală este să faceti un sondaj in piata tinta și să sondati perspectivele pietei astfel : „Cum credeți că firma X vă servește în timpul acestei crize?” și „Ce vrei să faca diferit ?” Răspunsurile la aceste întrebări vă pot ajuta să vă poziționați mai bine pentru a evita greșelile actorilor actuali și pentru a oferi o soluție mai bună pentru clienții actuali din domeniul vostru .
-
Echipamente și materiale ieftine
Continuând cu tendința ca lucrurile să fie mai ieftine, într-o recesiune, companiile vând mai degrabă produse, active sau echipamente la un cost mult mai mic. Este o ocazie sa va doatati , reutilati .
Cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să identificați furnizorii, partenerii de afaceri și furnizorii care au nevoie de noi clienți la un preț redus. Acest lucru vă poate ajuta să economisiți costuri în avans și chiar să negociați oferte de plată pe termen lung, care vor rămâne odată ce economia va începe să se recupereze.
-
Opțiuni de creditare mai bune
Întrucât întreprinderile caută opțiuni emergente de ajutor, cum ar fi programele de creditare oferitre de banci in parteneriat cu Statul Roman . Puteti sa va orientati spre asocieri ,parteneriate sau gasire investitori .
Reevaluati planul de business , ajustați bugetele, testați mai multe prognoze luati decizia cea mai potrivita.
Asigurați-vă că vă puteți demonstra poziția pe piață, avantajul competitiv și orice dovadă că piața dvs. țintă caută de fapt o opțiune alternativă. În plus, este util să aveți o planificare financiară care să afișeze modul în care afacerea dvs. va funcționa în urma crizei, arătând că ați plasat viziunea pe termen lung în mai multe scenarii. Acest lucru poate ajuta afacerea să pară mai puțin riscantă și asigură potențialii investitori sau institutiile de creditare că aceasta nu este doar o tentativa rapidă la crearea unui profit în timpul unei piețe în scădere.
-
Mai puțina concurență care intră pe piață
O economie sănătoasă atrage mai multă concurență. Întreprinderile consacrate sunt înfloritoare și tot mai multe startup-uri au șanse să înceapă sau să-și extindă afacerile. Toate acestea se pare că se evaporă într-o criză, dar lasă efectiv loc celor care doresc să aibă o șansă.
Faptul că veți avea, în mod inerent, mai puțină concurență pe piață este unul dintre beneficiile de bază ale inițierii unei afaceri în timpul unei crize sau dezvoltarea celei existente. . Cu toate acestea, va trebui să luați în considerare acest lucru în cele din urmă și va trebui să utilizați acest avantaj pentru a vă pregăti afacerea pentru a prelua din ce în ce mai mult de la concurența pe măsură ce piața se îmbunătățește.
-
Configurați-vă acum pentru succesul pe termen lung
Echilibrarea beneficiilor pe termen scurt a re-lansării într-o criză cu planificarea post-criză pe termen lung este necesară pentru ca afacerea dvs. să aibă succes. Cu toate acestea, nu este atât de dificil cum va imaginati în primul rând datorită faptului că acum construiti o afacere când vremurile sunt restranse . Acest lucru vă ajută să vă asigurați că vă bazați și sa reglați în mod constant strategia pe baza performanței, a pieței și a comportamentului consumatorului.
Tot acum este momentul sa va lucrati marca sau brandul, sa faceti branding .
După cum vedeți, există multe beneficii pentru a începe sau a reaseza o afacere în timpul unei recesiuni, dar asta nu înseamnă că reusita va mai ușoară. De aceea este importanta planificarea si comunicarea /marketingul adresat pietei tale ,creativitatea si indrazneala . Testați ideile de afaceri și stabiliți un plan financiar care să vă asigure că este posibilă reusita . Aceste elemente sunt deosebit de importante într-un mediu economic volatil . Dacă aveți nevoie de inspirație pentru a vă ajuta să începeți planul, consultați -ne direct sau , consultati Ghid lansare afacere si materiale descarcabile Aici
Începeți planificarea astăzi și găsiți modalități de a profita de dificultățile economice actuale pentru a vă ajuta afacerea să se transforme in perioada de recesiune .
Ti s-a parut util? Poti sa lasi un comentariu la acest articol.