Banii si copiii
Sunt copii care de mici primesc bani de la bunici cu diverse ocazii , merg la colindat , primesc bani de ziua lor . Unii dintre ei ii cheltuie imediat, altii strâng pentru ceva , iar alții ii înmaneaza imediat părinților cum este cazul copilului meu.
Așadar, de la o varsta frageda putem descoperi tipare comportamentale diferite in acelasi context.
Sunt copii care nu sunt interesați de bani, cum ar fi cazul copilului meu…
Cand e vorba de copii nu putem trage concluzii ferme, dar noi ca părinți putem intui posibile evoluții.
În cazul copilului neinteresat de bani, uita ca ii are , putem imagina ca are totul oferit de părinți și nu își dorește bani sau nu ii vede ca pe ceva necesar .Cand are nevoie de ceva sau doreste obține. Copilul care îi cheltuie imediat poate are interdicții, i se transmit idei limitative, iar cel care economisește are deja întipărita o idee de bani, valoare, utilitate.
Cum vor evolua ei ca adulți putem intui…
Cel neinteresat de bani probabil va creste generos , dar in situatii de strâmtoare financiară va avea dificultati in a obține si gestiona banii .
Cel cheltuitor va trăi pe impuls , suisuri-coborasuri poate chiar datorii.
Cel cu economiile , va fi tentat si va lucra cu bugete si posibil sa fie echilibrat cu banii.
Tu ce abilitate ai vrea sa aiba copilul tau ?
Regula de aur este echilibrul.
Pe cel detașat sa il implicam in fluxul banilor casei si cum luam decizii legate de bani( cu condiția ca părintele sa fie la rândul lui un bun administrator 😁al banilor).
Pe cel cheltuitor, sa il responsabilizam , ce consecinte negative are consumul fără acoperire.
Pe cel econom sa il învățăm să se rasfete din cand in cand , folosind bugete cu destinații precise.
Scopul final este ca ei sa ajunga sa inteleaga mecanismele simple si sa lucreze de mici cu bugete.
Asa nu :
Nu exagerati cu interdicțiile
Nu le spuneti mereu ca nu aveti bani, ca se fac greu, se duc repede etc -ati prins ideea 😁.
Nu le spuneti ca doar bogații au privilegii
În general atenție la toate judecățile de valoare emise
În schimb , puteti sa :
Le explicați simplu cum va prioritizati voi cheltuielile si de ce.
Sa ii încurajați să înțeleagă circuitul banilor.
Ce inseamna o afacere.
Ce inseamna un job si diferentele dintre ele.
Încurajați darnicia.
Si nu uitati ! Echilibrul e cheia.
Acțiuni imediate:
Creați o situație pe termen de 1-2 luni astfel încât copilul sa “produca” bani si sa ii administreze.
Creați un obiectiv pentru aceasta perioada.
Creați pasi mici .
Administrați bugetul/ bugetele miniproiectului.
Discutați împreună si soluționati capcanele cand apar.
Bucurati-va de reusite !
Succes !