17 exercitii pentru cresterea nivelului inteligentei emotionale

La începutul anului 2016 mi – am stabilit o provocare pentru a ma specializa si a deveni experta in Dezvoltare Personala . Din experienta mea , emotiile sunt implicate in toate activitatile noastre personale, sociale sau profesionale. De aceea multe din cursurile si articolele mele au la baza lucrul cu emotiile .

În plus, am observat și o tendință a publicului pentru  dezvoltare personală, în special Leadership și Inteligenta Emotionala  , dorinta de a recunoaște, înțelege și gestiona propriile emoții și de a le recunoaște, înțelege și influența pe cele ale altora.

Am scris despre aceste subiecte în câteva ocazii de-a lungul anului trecut si anul acesta, așa că s-ar putea să fi observat  pasiunea mea  . Am creat si un curs care a fost deja testat in practica  .

Astazi doresc sa impartasesc cu voi ,  idei din cartea Inteligenta Emotionala 2.0  de Travis Bradberry ,Jean Greaves , concentrându-ne  în jurul celor patru abilitati cheie  : conștientizarea de sine, autogestionarea, conștientizarea socială și gestionarea relațiilor. 

Puteți alege din lista de mai jos  orice exercițiu doriți să lucrați pentru a exersa. Nu  recomand să exersati toate exercițiile simultan, așa că prioritizati-le si faceti un plan de actiune .

În cele din urmă, recomand să citiți cartea pentru că sunt mult mai multe acolo decât ceea ce am ales sa postez aici si bineinteles va invit la cursul  de Inteligenta Emotionala Detalii curs

Exerciții pentru conștientizarea de sine

  1. De ce faci lucrurile pe care le faci? 

Monitorizați conștient lucrurile pe care le faceți și începeți să vă întrebați de ce le faceți. Este pentru tine, pentru altcineva, care este scopul, acesta este cel mai important lucru pe care trebuie să îl faci chiar acum?

Faceți o listă cu tot ceea ce faceți într-o zi și scrieți de ce o faceți. Acest lucru vă va ajuta să identificați ce este cel mai important și dacă vă petreceți timpul cu acesta. Te va ajuta să înveți să te concentrezi și să te cunoști mai bine pe tine.

  1. Evaluati-va valorile

În conformitate cu cele de mai sus, dacă observați că faceți lucrurile din motive greșite și mai ales atunci când aceste lucruri ocupă cel mai mult timp, cu siguranță ceva nu va merge bine , deoarece nu este convingerea dvs.

Revizuiti-vă valorile și convingerile profunde și apoi comparați-le cu lista cu situații recente pe care le aveți deja din exercițiul unu. Unde sunt discrepanțele și de ce? Acest lucru vă va ajuta, de asemenea, să vă concentrați.  Puteti descarca si efactua un test de valori test valori personale

  1. Constientizeaza cum te simți acum

Pentru a afla ce simți, trebuie să-ți faci timp pentru a înțelege și a reflecta asupra ta .

O modalitate ușoară de a o face este să o notăm emotia numind-o , dacă nu chiar în acest moment, cel puțin mai târziu, încercând să ne-o reamintim . Deci este mânie, bucurie, tristețe, agitație etc.?  Constientizati si verificati de unde vine, cum se manifesta , cand ,etc.

  1. Crează o listă a emoțiilor tale zilnice

Bazându-vă pe cele de mai sus, care se concentrează pe acum, este util să vă alocați ceva mai mult timp și să reflectați la ceea ce ați simțit în timpul zilei pentru a vă cunoaște mai bine.

Așadar, seara, faceți un jurnal al emoțiilor și împărțiți fiecare pagină în două coloane: cea din stânga este pentru emoțiile dvs. negative , cea din dreapta pentru  cele pozitive.După ce ati enumerat toate emoțiile, începeti să le comparati și să le analizati . Care este raportul dintre emoțiile pozitive și cele negative? Ce emoții domină și ce le provoacă? Care sunt declanșatorii lor?

Acest lucru vă va permite să vedeți de unde provin emoțiile exact pentru a lucra la schimbarea declanșatorilor și reducerea emoțiilor negative, oprindu-le să apară.

Exerciții pentru autogestionare

  1. Respirați

Aceasta este una importantă, deoarece în viețile noastre zilnice super aglomerate pur și simplu nu inspirăm suficient.

Mai ales când sunteți sub stres, trebuie doar să faceți un pas înapoi, să închideți ochii și să respirați câteva clipe. Simțiți respirațiile, experimentați pe deplin acest lucru. Acest lucru vă va permite să vă monitorizați și să nu reacționați imediat în anumite situații, ci mai degrabă să vă lăsați să va relaxati un pic și, odată ce vă aflați într-o stare calmă, puteți gândi limpede .

  1. Numărați pana la 10 atunci când vă aflați în situații stresante 

Atunci când sunteti sub stres, nu numai sa  faceți un pas înapoi și sa  respirați, dar numarati lent până la zece . Cel mai bun mod de a face acest lucru este să respirați lent și să spuneți „unu” în timp ce expirați și apoi faceți acest lucru până când ajungeți la 10.

Un alt truc aici este să luați o înghițitură de apă înainte să acționați sau să spuneți ceva pentru a va calma .

  1. Reframe

Fiecare om percepe lucrurile diferit.

Schimbarea punctelor noastre de vedere, în special atunci când suntem stresați sau supărați poate fi un instrument puternic pentru a gestiona emoțiile mai bine în acel moment.

Există două tipuri diferite de reframing pe care le puteți face în astfel de situații, poate chiar și atunci când efectuați exercițiul de mai sus, numărând până la zece:

  • Reframe de context: întrebați-vă, în ce altă situație ar fi acest eveniment sau comportament pozitiv, de exemplu atunci când cineva este prea încăpățânat, nu ar fi aceasta o abilitate deosebită în momentele grele când nu o faceti doar ca exercitiu ?
  • Reframe de conținut: întrebați-vă, care poate fi un alt sens pozitiv al acestei situații sau comportament, de exemplu, tocmai ați ratat autobuzul, care sunt avantajele?

Ideea de aici este că mintea ta are posibilitatea de a alege cum să percepi realitatea și să o poți antrena pentru a te servi cel mai bine.

  1. Rezervați –va timp pentru rezolvarea problemelor

Fiind ocupați în mod constant cu încă un lucru de făcut pe lista care nu are sfârșit de lucruri de care trebuie să avem grijă, rareori petrecem timp pentru a gândi cu adevărat.

Dacă dorim să rezolvăm probleme și să fim creativi, cel mai bun lucru este să dedicăm timpul și pentru asta.O modalitate ușoară de a face acest lucru este să dedicați 15 minute pe zi, da, doar 15 minute, să le blocați în agenda și să faceți o plimbare pentru a reflecta și a gândi.  Eu folosesc si notitele in schimbul plimbarii si ma ajuta sa imi clarific ideile si prioritatile.

  1. Faceti ordine in dormitor

Trebuie să oprim regulat dispozitivele și să facem dormitorul un loc interzis pentru ele. În mod ideal, ar fi bine  să opriți laptopul sau televizorul cu două ore înainte de a merge la culcare, deoarece lumina lor este ca lumina soarelui si vă ține treaz și va fi mai dificil să adormiți. Și după cum știm, avem nevoie de o cantitate adecvată de somn pentru a funcționa bine, atât fizic, cât și mental.

Exerciții de conștientizare socială

  1. Trăiește cu adevărat în momentul prezent

Iată o listă de exemple de urmat:

  • Când vă aflați într-o întâlnire, fiți doar în acea întâlnire: observați oamenii, ascultați ce spun ei și nu mai faceți alte sute de lucruri.
  • Când mâncați, mâncați pur și simplu, nu răspundeți la e-mailuri în același timp și nu vă verificați mesajele sociale etc.
  • Când sunteți la telefon cu cineva, doar fiți la telefon cu cineva, nu scrieti e-mail-uri, discutați cu alte persoane, cercetați lucruri, despachetați lucruri, orice.
  • Când luați o cină / prânz / o cafea cu alte persoane, faceți asta și concentrați-vă asupra conversației pe care o purtați, nu mai verificați telefonul.
  • În orice situație, fii doar prezent, nu te gândi la trecut sau la viitor, trăiește pe deplin ceea ce se întâmplă .

Toate acestea îți vor permite să trăiești pur și simplu o viață mai bună cunoscând și înțelegând alți oameni și trăind momentul la maxim fara stres .

  1. Contemplarea de 15 minute

Ne inchidem in propriile lumi, încât nu observăm ce se întâmplă în jurul nostru. Și putem învăța de fapt atât de multe din jur .

Așadar, când sunteți la birou, observați comportamentul celor din jurul vostru: când oamenii se plimbă și merg să vorbească cu ceilalți și cu cine vorbesc; care sunt dispozițiile lor ,cum sunt aranjate birourile lor ,ce simt indivizii , care este starea generală de grup în general,ce vezi si auzi? Faceți acest lucru o dată pe zi, timp de 15 minute.

Acest lucru te va ajuta sa fi mai sensibil la mediu si cei din jur .

  1. Contemplati oamenii

Similar cu cele de mai sus, atunci când ieșiți la o gustare , o plimbare sau orice altă situație și sunteți singuri, trebuie doar să observați interacțiunile, emoțiile și dispozițiile oamenilor, cum și ce mănâncă sau fac, cum fac contactul vizual? , expresiile lor faciale, limbajul corpului etc.

Acest lucru vă va ajuta să vă dezvoltați abilitățile de empatie și cum să citiți și să înțelegeți mai bine oamenii.

  1. Pregatiti o întrebare de deschidere

Cu toții cădem în situații incomode când întâlnim pe cineva nou și trebuie să purtăm o conversație. Este ușor la începutul întâlnirii, dar nu faceți mereu o conexiune cu toată lumea, astfel încât în ​​cele din urmă vă veți confrunta cu acele momente ciudate de tăcere.

Un truc ușor atunci când conversația începe să scadă este doar să întrebi „Ce crezi despre _____?”

Asta deschide cealaltă persoană pentru a-și împărtăși opinia și este o întrebare deschisă, astfel încât răspunsul nu va fi de două cuvinte.

În mod ideal, evitați politica sau religia, deoarece aceste subiecte ce  pot duce la conflicte.

Exerciții pentru managementul relațiilor

  1. Amintiți-vă de lucrurile mărunte

Uităm adesea că lucrurile mici contează foarte mult pentru că se construiesc cu timpul.

Așadar, spuneți „mulțumesc”, „vă rog” și „îmi pare rău”, nu vă feriți de acest lucru și nu uitați să vă exprimați recunoștința, este important pentru construirea relațiilor cu ceilalți.

De asemenea, spuneți numele celorlalți mai des în timpul zilei. E verificat că numele unei persoane este unul dintre cele mai importante „atribute” ale sale și ne place să auzim rostite  numele noastre. E drăguț, așa că fă-o.

  1. Când îți pasă, arată

Noi avem tendinta sa presupunem că oamenii știu, presupunem că oamenii ne pot citi gândurile și stările de spirit. Ei bine, nu pot.

Așadar, când simți pe cineva apropiat sau când cineva lucrează grozav, arată-i și spune-i cu mici gesturi pentru a-ți exprima sentimentele și recunoștința. De exemplu, mici cadouri, cum ar fi cărți sau mesaje. Oamenii își vor aminti.

  1. Explicați-vă deciziile, nu doar le luați

Acest model este intalnit mai ales  în lumea corporativă, dar si in familie sau grupuri diverse . Conducerea decide  ceva și se așteaptă ca toată lumea să reactioneze bine . Nu este atât de ușor.

Nu este vorba doar de luarea unei decizii și de a aștepta ca toti  sa se implice , ci de a explica motivul care se află în spatele deciziei. Acest lucru este și mai relevant atunci când decizia în sine implică o schimbare care trebuie să se întâmple sau se întâmpla deja. Oamenii nu vor accepta doar lucrurile, trebuie să audă care au fost opțiunile, de ce și cum a fost aleasă o anumită opțiune și cum va afecta ea, care este scopul ei  .

Acest lucru se aplică și în viața personală cu partenerul, copiii sau prietenii.

  1. Abordează asertiv conversațiile dure 

Nimănui nu îi plac confruntările sau discuțiile critice, dar sunt inevitabile dacă dorim să progresăm.

Există o formulă ușoară pentru a aborda astfel de situații:

  • În primul rând, începeți cu un acord – care este terenul comun?
  • Apoi cere persoanei să-și împărtășească partea sau punctul de vedere.
  • Rezistați să vorbiți, ascultați complet pentru a înțelege cealaltă persoană, nu mergeți pe defensivă imediat.
  • Acum ajută cealaltă persoană să înțeleagă partea ta – descrie disconfort, gânduri, idei, motive etc.
  • Mutați conversația înainte găsind din nou teren comun pe baza a ceea ce ați aflat despre părerile celuilalt.
  • Țineți legătura după această conversație și verificați progresul pe care l-ați convenit împreună.

Cele de mai sus sunt doar câteva sfaturi practice pe care le puteți analiza dacă doriți să vă dezvoltați abilitățile de inteligență emoțională.

Daca ti-a palcut articolul lasa –mi un comentariu cu ce exercițiu urmează să încerci și de ce?