Secretele de vanzari a companiilor de succes
De multe ori am intalnit credinta ca pentru a vinde ai nevoie de o strategie de marketing si buget , ai nevoie de produse unice, ai nevoie de cel mai mic sau bun pret de pe piata , ai nevoie de abilitatea de a vorbi mult pentru a convinge clientul sa cumpere si multe alte asemenea .
Poate te întrebi adesea:
-
De excelează unele companii în vânzări?
-
Ce determină succesul lor, indiferent de sector de activitate , de dimensiune organizatie sau condițiile economice?
-
Poveștile culese de la clienti ne oferă indicii care pot ajuta la reproducerea succesului lor?
Este excelența in vânzări o funcție de strategie, un proces, o structură sau echipe de oameni profesionisti ? Care este secretul ? Una din cele enumerate ? Toate din cele enumerate ? Sau e ceva mai mult?
Ce determină excelența vânzărilor în cadrul organizațiilor, indiferent de dimensiune, industrie, geografie și condiții economice?
Ce îi face pe liderii de vânzări să bifeze rezultate calitative si cantitatative ?
În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări și multe altele, am creat un material care evidentiaza toate cele patru mari procese enumerate mai jos , dar si o lista de intrebari pentru a evalua situatia actuala si obtinere inspiratie .
Strategia
Strategia de vanzari tine de management si include : strategie, procese de vanzare, comportamanetele echipei de vanzari,activitatile de sales suport,dezvoltare compentente de vanzari,cultura organizationala .
Actiuni
Aici ne referim la : masurare grad de satisfactie a clientilor ( cine sunt ei,cum ne percep,ce nevoi au, de ce cumpara de la noi , etc ?) , organizarea structurii organizationale,definire tinte de vanzari,definire instrumente, definire training-uri si definire beneficii )
Performanta
Aici masuram si luam in calcul : cota de piata,venituri din vanari,profit si profit marginal,lansare de noi produse – costuri si strategii, ce implica atingerea tintetelor de vanzari ( logistic,costuri,activitati,cost de achizitie a unui client,samd)
Daca doresti sa afli tips&tricks si sa evaluezi situatia actuala . descarca gratuit materialul de mai jos.
Materialul cuprinde 48 de puncte structurate in 5 parti :
- Instrumentele de strategie de vânzări, proces și suport
- Comportamentul echipei de vânzări și competența reprezentanților vânzărilor
- Dezvoltarea forței de vânzări și cultura vânzărilor
- Structura fortei de vânzări
- Ținte de vânzare și analize de vânzări
In concluzie,vânzările devin din ce în ce mai strategice .În mod clar, definirea strategiei de vânzări și documentarea acesteia în scris sunt diferențieri cheie pentru excelența vânzărilor. Cei mai performanți sunt cu mult înaintea proceselor și susțin adaptarea si flexibilitate, lucreaza cu instrumente specifice, liste de verificare,incurajeaza si dezvolta echipa in spiritul” Customer Centricity”.
Companiile care au reușit s-au asigurat că resursele sunt puse la dispoziție pentru planificarea și gestionarea tuturor clienților la nivel de întreprindere si au fost susținute de instrumente CRM complet funcționale și de utilizarea rețelelor sociale pentru comunicarea cu clienții. Companiile cu performanțe mai bune efectueaza sondaje de satisfacție a clienților mai frecvente, au o cultura organizationala solida si insufla misiunea si valorile echipei , sunt axate pe dezvoltarea echipei prin programarea specifica a sesiunilor de invatare si continutul lor si nu in ultimul rand cunosc exact costul si activitatile necesare pentru achizitia si pastrarea unui client , mai exact conversiile din toate canalele de vanzare .
Daca ti-a fost util acest articol,poti sa lasi comentarii in josul paginii.
Daca doresti consultanta personalizata pentru remodelare strategie de vanzari si traininguri personalizate,nu ezita sa ne contactezi.
Poti face primul pas in ceea ce priveste colaborarea dezvoltand abilitati de vanzari prin platforma de cursuri online Detalii
Cu drag ,
Amalia