Cum sa obtii proiecte de succes ?

Pentru ca de multe ori avem idei si planuri marete la fel de multe ori ele raman la nivel mental sau amanari nesfarsite .

Alteori incepem proiecte ,dar ele undeva nu mai decurg conform cu ce ne-am stabilit unele vor fi cu greu finalizate ,iar altele abandonate  .

Cum sa obtii proiecte de succes ?

De multe ori in viata , mergem pe pilot automat si rutina.

Amandoua modurile de functionare sunt bune in functie de activitatea si rezultatele generate .

Astfel , daca executam sarcini repetitive in mod disciplinat pe o perioada mai mare de timp putem obtine rezultate , predictive , mai putin stress actionand disciplinat si rutinat.

Totodata , intr-un business care a rulat minim un an pe baza rutinei si a modului de lucru , sezonalitate si alte elemente de segmentare , putem sa cream previziuni din punct de vedere al actiunii si rezultatelor.

De aceea un coach experimentat te va ghida in crearea de modele repetitive de activitati , modele scalare de activitati si modele creative ,acestea din urma fiind si cele care te ajuta sa iesi din zona de confort . Aceste metode le vom dezbate intr-un alt articol .

Toate cele trei modele de activitati impreuna aplicate vor conduce la schimbare si dezvoltare .

Fie ca detii un business , fie ca doresti sa iti lansezi unul crearea de modele de lucru te ajuta sa actionezi , sa evaluezi si sa corectezi .

De multe ori intalnesc obiectia , nu am timp sa imi fac un business. Intradevar , daca esti angajat energia pentru a lucre in plus este mult diminuata ,dar daca lucrezi cu modele de activitati efortul va fi mai natural si mai usor.

Stiu ca exista multe metode care iti garanteaza succesul  si stiu ca aceste metode nu exista cu adevarat decat daca ….tu iti doresti asta  .

Avem exact atat success cat dorim sa avem . Nimeni nu poate gandi , actiona ,crea in locul tau.

Din experienta mea de lucru cu echipe de vanzari ( da la recrutarea lor pana la aducerea la performanta ) ,administrare business si livrare training-uri pot sa te provoc cu cateva idei pentru a dobandi mai multa claritate in obiective si activitati.

Iata un model de activitati , care te va ajuta sa obtii proiecte de succes , pare simplu ,dar ramificatiile lui ating toate domeniile cheie ale unui business. Acest model este selectat din managementul de proiecte si desi am avut la cursuri manageri de proiect foarte experimentati majoritatea aveau scapat din vedere cum incep proiectul ,pasii basic si firul rosu de urmat .

 

Pasul 1

Identificarea problemei /unei nevoi – in acesta etapa poti identifica singur sau cu echipa o situatie arzatoare care necesita atentie si poate fi schimbata in bine . Metodele : brainstorming , analiza directa , chestionare , sondaje.

Pasul 2

Dupa identificarea problemei /nevoii – tot in cadrul discutiilor sau unor chestioanre identificam cauze si efecte cu subcauze si efecte astfel incat sa acoperim toata gama .E bine sa avem si o extraopinie dupa realizarea acestei analize. Totodata vom putea constata ca problema initiala nu este cea mai importanta ,ci locul ei sa fie luat de o cauza.

Dupa ce am identificat toate cauzele si efectele mergem mai departe .

Pasul 3

Transformam cauzele in obiective . Exemplu : Daca problema este personalul necalificat , atunci obiectivul devine calificare personal , daca problema este incasari insuficiente , obiectivul devine cresterea incasarilor samd.

Realizam o diagarama a obiectivelor .

Pasul 4

Putem avea mai multe obiective , dar un obiectiv care nu devine specific cu siguranta va ramane doar un obiectiv . Astfel obiectivul trebuie “spart” in activitati .

Inainte de lucre pe obiective trebuie sa le verificam posibilitatea de realizare si le verificam din nou daca sunt realizabile , tangibile si in cat timp trebuie realizate , astfel obiectivele devin specific si masurabile .

Pasul 5

Obiectivele specifice vor fi impartite in activitati , activitatile alocate unitatilor de timp si responsabile.

Pasul 6

Intocmirea planului de lucru astfel : obiective , activitati, orizont temporal-momentele si intervalele de desfasurare a activitatilor si cine este responsabil.

In timp ce lucram cu planul de activitati implementam metode de verificare si control : unde ma aflu , am indeplinit si masuri de corectie.

Deasemenea trebuie sa identificam riscurile si un plan de redresare in caz ca ceva nu merge exact cum am preconizat .

Si bineinteles sa cream /calculam un cost , bugete ,sursa banilor , surse de finantare .

Astfel de la mica noastra provocare , am ajuns la un plan de activitati complex in care vom gestiona obiectve , echipe , riscuri, bugete , samd

Daca aveti intrebari lasati un comentariu si va vom raspunde .

Pentru mai multe informatii ne puteti contacta la contact@businessway.ro

 

Mult success !

Happy projects !

 

by Amalia Salcie