Cum invatam copiii sa faca diferenta intre nevoi si dorinte ?

Acest articol introduce copiii prescolari si scolari  in conceptele asociate cumpărăturilor ,de comparație și alegerea celei mai bune opțiuni. Activitățile din acest articol vor invata copiii diferența dintre nevoi față de dorințe. De asemenea, copiii vor învăța să cerceteze publicitatea pentru a descoperi mesaje care le pot afecta deciziile.

 

  • Discutati  cum să luați în considerare alternativele înainte de a face o achiziție.
  • Ajutați -i să recunoască diferența dintre nevoi și dorințe.
  • Discutati ideea de cumparaturi comparative.
  • Aplicați abilități matematice pentru a compara alternative posibile pentru o singură decizie de cumpărare.
  • Ajutați-i pe copii să aplice aceste cunoștințe la selecții reale de cumpărare.
  • Ajutați-i pe copii să analizeze reclame din ziare- media – analize de cumparare pe baza reclamelor
  • Discutați pro și contra reclame pe care copiii le cunosc, analizati-le impreuna .

Cum invatam copiii sa faca diferenta intre nevoi si dorinte ?

Cereți copiilor să enumere articole pe care intenționează să le cumpere săptămâna viitoare sau peste o luna.Puneți totul lista . Întrebați-i care sunt elementele din listă (nevoile) și pe care le  doresc, dar ar putea trăi fara ele. Explicați-le  că aceasta este diferența dintre nevoi și dorinte .Discutați că o nevoie pentru  o persoană poate fi doar o dorința in timp ce pentru o altă persoană poate fi o nevoie ,exemplificati ca de aceea listele pot varia  de la o persoana la alta .

Urmatoarele activitati  încurajează copiii să ia în considerare mai multe alternative înainte de a face o selecție.

■ Comparați costurile articolelor achiziționate in in mod regulat. Creați un grafic pentru a compara cumparaturile cum ar fi dulciurile , sucurile ,etc .

■ Întrebați-i ce selecție vor face și de ce.

■ Amintiti-le că nu exista raspunsuri  corecte sau greșite ci doar analizati

■ Încurajati-i să se gândească la diferențele raportate la cheltuieli,.

■ Repetați această activitate folosind haine (de exemplu: o pereche de

blugi sau pantofi).

 

Analizarea ofertelor din reclama

Opțiunea A: Aduceți mai multe reclame de ziare și suplimente publicitare acasa. Cereți copiilor  să găsească și să analizeze un singur anunț si  să-l compare cu produse similare din anunțuri. Discutați despre modul în care copiii pot utiliza reclamele comparați și găsiți cel mai bun preț pentru articolele pe care ei intenționează să le cumpere.

Opțiunea B: rugați copiii să urmărească reclame la televizor în timpul programelor lor preferate. Analizati impreuna  reclamele : lungimea reclamei, articol promovat, fapte prezentate (preț, culoare, dimensiune etc.),alte mesaje prezentate (opinii, unele lucru pe care produsul îl va face pentru tine,indemn de cumparare  etc.). Discutați mesajele transmise cu ajutorul publicitatii la televizor,Ajutați-i pe copii să sorteze adevărul de la mesajele subtile. Discutați modul în care reclamele afectează modul în care pot fi cheltuiti banii. Analizati  valoarea produsului si costul.

Implicati-i in modul vostru de a analiza , a lua decizii de cumparare ,cum va informati , evidentiati difernetele de logica si analiza in functie de produse , integrati-le cu bugetele discutate in articolele anterioare si iata ca veti creste un copil care : ia decizii , este responsabil, si stie sa lucreze cu bugete si sa discearna intre dorinte si nevoi ,dar si care invata de mic ideea de ban castigat.

Succes !

Daca aveti intrebari adresati-le in comentarii sau contactati-ne !