Modelul DISC – test si interpretare personalizata

Modelul DiSC ® oferă un limbaj comun pe care oamenii îl pot folosi pentru a se înțelege mai bine pe ei înșiși și pentru a-și acorda  comportamentele cu ceilalți – în cadrul unei echipe de lucru, a unei relații de vânzări, a unei poziții de conducere sau a altor relații.

Profilurile DiSC te ajută pe tine și pe echipa ta:

  • Creșteți autocunoașterea: cum răspunzi la conflict, ce te motivează, ce te provoacă stres și cum rezolvi problemele

  • Îmbunătățirea relațiilor de muncă prin recunoașterea nevoilor de comunicare ale membrilor echipei

  • Facilitarea unei mai bune munci în echipă și exemplificarea conflictelor productive

  • Dezvoltați abilități de vânzare mai puternice prin identificarea și răspunsul la stilurile de clienți

  • Gestionați mai eficient, înțelegând dispozițiile și prioritățile angajaților și ale membrilor echipei

Test DISC

D-  (pre)dominanta – Persoana pune accent pe obținerea de rezultate 

O persoană cu stil D

  • este motivata de câștig, competiție și succes.
  • acordă prioritate acceptării provocărilor, luând măsuri și obținând rezultate imediate.
  • este descrisa ca fiind directa, solicitanta, puternica, voință puternică,  hotărâta, cu ritm rapid și încrezătoare în sine.
  • poate fi limitată de lipsa de preocupare pentru ceilalți, nerăbdare și scepticism deschis.
  • poate se teme de a fi privita ca vulnerabila  sau de a se profitata de ea .
  • valorizează competența, acțiunea, rezultatele concrete, libertatea personală și provocările.

Obiective:

  • realizări unice
  • noi oportunitati
  • controlul audienței
  • independenţă

Va trebui să cheltuiască mai multă energie pentru a invata :

  •  răbdarea
  • sensibilitatea
  • a intra in detalii
  • a permite deliberarea

Atunci când comunicați cu persoane în stil D, dați-le esenta , fiți scurti, concentrați-vă în discuție pe relevanta , evitați să faceți generalizări, abțineți-vă să vă repetați și concentrați-vă pe soluții decât pe probleme.

I  – Influență Persoana pune accentul pe influențarea sau convingerea celorlalți, deschiderea relatiilor

O persoană cu un stil I

  • este descrisa ca fiind  convingătoare, magnetica, entuziasta, calda, încrezătoare și optimista
  • prioritizează acțiuni, colaborareaza și exprima entuziasmul
  • este motivata de recunoaștere socială, activități de grup și relații
  • se teme de pierderea influenței, dezaprobare și de a fi ignorata
  • valorizează antrenamentul și consilierea, libertatea de exprimare și relațiile democratice
  • poate fi limitata prin faptul că este impulsiva și dezorganizata și are o  lipsă de a urmări actiunile, conversatiile ,etc.

Obiective

  • victorie
  • prietenie și fericire
  •  statut si autoritate , prestigiu
  • popularitate

Va trebui să cheltuiască mai multă energie pentru a invata :

  • sa cerceteze toate faptele
  • vorbeasca  direct si clar
  • sa stea concentrata pentru perioade lungi
  • urmărire completa

Când comunicați cu persoane în stil I, împărtășiți-vă experiențele, permiteți-le timp să pună întrebări și să vorbească singuri. Concentrați-vă asupra chestiilor pozitive , evitați supraîncărcarea lor cu detalii și nu le întrerupeți.

S- Statornicie Persoana pune accent pe cooperare, sinceritate, dependență

O persoană cu un stil S

  • este motivata de cooperare, oportunități de ajutor și apreciere sinceră
  • prioritizează acordarea de sprijin, colaborarea și menținerea stabilității
  • este descrisa ca fiind calma, rabdatoare, previzibila, deliberata, stabila și consecventa
  • pot fi limitati prin faptul că sunt indecisi, excesiv de conservatori și o tendință de a evita schimbarea
  • se poate teme de schimbare, pierderea stabilității și jignirea de catre ceilalti
  • apreciază loialitatea, ajutându-i pe ceilalți și securitatea

Obiective:

  • realizări personale
  • acceptarea din partea grupului
  • puterea prin roluri formale și poziții de autoritate
  • menținerea status quo-ului și a mediului controlat

Va trebui să cheltuiască mai multă energie pentru a invata :

  • sa se adapteze rapid la schimbări sau așteptări neclare
  • Multitask
  • sa se promoveze
  • a – i confrunta  pe ceilalti

Atunci când comunicați cu indivizii în stil S, fiți personali și amabili, exprimați-vă interesul pentru ei și ceea ce vă așteptați de la ei, acordați-vă timp pentru a oferi clarificări, a fi politicos și a evita să fiți combativ , excesiv de agresiv sau nepoliticos.

C- Conştiinciozitate Persoana pune accent pe calitate și acuratețe, expertiză, competență

O persoană cu stil C

  • este motivata de oportunități, de a acumula cunoștințe, de a-și arăta expertiza și de a produce muncă de calitate
  • acordă prioritate asigurării preciziei, menținerii stabilității și a ipotezelor provocatoare
  • este descrisa ca fiind atenta, prudenta, sistematica, diplomata, precisa și cu tact
  • pot fi limitate prin faptul că sunt supracritici, supraalimentează și se izolează
  • s-ar putea să se teamă de critici și să greșească
  • evaluează calitatea și precizia

Obiective:

  • procese obiective
  • corectitudine
  • stabilitate și fiabilitate
  • dobândirea de cunoștințe și expertiză
  • crestere personala

Va trebui să cheltuiască mai multă energie pentru a invata :

  • sa dea drumul fraielor și sa delege sarcini
  • compromis pentru binele echipei
  • sa se alăture la evenimente și sărbători sociale
  • sa ia decizii rapide

Când comunicați cu un individ în stil C, concentrați-vă pe fapte și detalii; minimizați  limbajul incurajator  sau un limbaj emoțional; fii răbdător, persistent și diplomatic.

Test DISC

Efectueaza testul si afla proriul stil cu interepretare test personalizata pe e-mail.

Succes !

Test DISC

 

Surse foto :

https://www.discgb.co.uk/whatisdisc

https://www.guillemrecolons.com/en/