Eficientizare proces de recrutare – strategii si proceduri

Procesele de recrutare atent gandite   sunt eficiente, productive și plăcute atât pentru candidați cât și pentru echipele de recrutare.

Iată câteva moduri de a îmbunătăți procesul de recrutare:

Anunțuri clare și atractive pentru joburi

Anunturile  clare  vă ajută să evaluați candidații pe criterii legate de job. Colaborează cu managerii de recrutare  pentru a crea descrieri de locuri de muncă prin care sa :

  • Oferiți detalii utile și specifice despre pozitiile  deschise. La listarea sarcinilor de muncă, menționați proiectele pe care le poate întreprinde noul dvs. angajat sau echipele cu care va lucra. Distingeți între cerințele „must-have” și „nice-to-have”, pentru a nu descuraja candidații care ar putea învăța abilități secundare pe acest loc de muncă. Ca regulă generală, mențineți lista cu „must-have-urile” la  6 task-uri.
  • Alegerea  scurta de titluri  job   Fii clar cu privire la pozitiile  pentru care angajezi. Evitați să folosiți cuvinte precum „superstar ” și titluri și text suspecte (de ex. „Ocazie excelentă pentru absolvenți!”)
  • Promovează-ți compania. Descrieți ce face compania dvs. unică pentru a oferi candidaților motive convingătoare de a aplica. Fii specific: „Recent am deschis trei sucursale noi” este mai precis decât „Creștem rapid.” De asemenea, evidențiază beneficiile și avantajele pe care le oferă compania ta.
  • Folosiți un limbaj clar și inclusiv. Evitați jargonul și propozițiile complicate și vorbiți direct cu candidații (de exemplu, folosiți „voi” sau “tu “ în loc de „candidatul ideal.”) Evitați limbajul discriminatoriu (de exemplu, „vânzător”, „tânăr și energic”).

Îmbunătățirea fluxul de candidati

Majoritatea oamenilor care sunt angajați vor să afle despre oportunitățile de muncă noi. Descoperiți candidatii pasivi  cu  tehnicile  de atragere  descrise mai jos ,  pentru a vă crește șansele de a face angajări mari:

  • Surse de  pe social media. Urmăriți conversațiile și oamenii de pe rețelele de socializare populare și mai multe platforme de nișă Căutați persoane cu interes și expertiză relevante pentru pozițiile pe care le angajați.

Pentru recrurare , vă rugăm să consultați instrucțiunile privind conformitatea cu Regulamentul general privind protecția datelor sau GDPR.)  Consulta !

  • Participati la evenimente. Extindeți-vă bazinul de candidati accesând evenimente din industrie, conferințe și intalniri  unde  ar putea participa profesioniștii pe care doriti sa ii angajați .
  • Folosiți căutarea inteligenta .Vă ajută să descoperți CV-urile candidaților. Utilizați cautari specifice cu cuvinte ,secvente de text  ,  pentru a găsi profiluri pe rețelele de socializare.
  • Obțineți recomandari. Recomandările sunt adesea o modalitate bună de a găsi angajări de înaltă calitate. Creați și promovați un program de recomandare cu stimulente. Un Software de recomandare vă poate ajuta, de asemenea, să utilizați  metode de gamificare  pentru a atrage  mai multe recomandări.
  • Investiți în instrumente de lead-uri. Aceste instrumente  vă ajută să găsiți rapid candidați calificați pentru pozitiile dvs. deschise. De exemplu crează profiluri complete, adesea incluzând o adresă de e-mail, un CV și alte rețele de socializare în care prospectul dvs. este activ.

Construiți conducte de talente si recrutare 

Conductele de talente sunt grupuri de candidați care pot ocupa rolurile viitoare. Prin atragerea candidaților înainte de deschiderea pozitiilor , aveți timp suficient pentru a-i angaja din   timp, astfel încât să vă puteți reduce timpul de angajare  atunci când se deschide un rol adecvat.

Iată patru pași principali pentru  a construi o conducta de talente /recrutare :

  • Determinați ce roluri au nevoie de o conductă(de obicei in cazul unei  cifre de afaceri mare sau roluri greu de îndeplinit sau candidati greu de gasit .)
  • Căutați candidați in permanenta , foști angajați și stagiari pentru a vă construi conducta.
  • Sursa candidati pasivi prin combinarea diferitelor tehnici de aflux candidati .
  • Accesează candidații pentru a-i angaja in proces  și a rămâne în contact până când vei avea un rol deschis pentru ei.

Îmbunătățiți-vă eficiența de recrutare

Iată câteva moduri de a vă spori eficiența în calitate de recrutor:

  • Construiți liste de verificare pentru procesele standard. Listele de verificare vă ajută să vă organizați interviul. Folosiți-le pentru a vă pregati interviuri și apeluri pentru a vă asigura că aveți toate informațiile de care aveți nevoie înainte de a vorbi cu candidații.
  • Utilizați șabloane de e-mail. E-mailurile personalizate sunt importante, dar este posibil să nu știți întotdeauna de unde să începeți. Alegeți șabloane pentru a cere recomandari   sau invitatii interviu . Actualizați-vă șabloanele de e-mail de recrutare regulat ,  astfel încât acestea să nu devină banale.
  • Investiți în instrumente de recrutare-   Software-ul de recrutare video vă economiseste  timp și bani atunci când intervievați candidați la distanță. Sistemele de urmărire ale solicitanților vă pot ajuta, de asemenea, să vă gestionați etapele de angajare, să păstrați profilurile de candidați într-o bază de date căutabilă și să colaborați cu echipa dvs.

Evaluează eficient candidații

Un proces de recrutare îmbunătățit se învârte în jurul metodelor de screening care vă ajută să selectați cei mai calificați candidați. Iată câteva dintre aceste metode:

  • Examinați eșantioanele și sarcinile. Evaluează eșantioane de lucru din portofoliile candidaților sau solicită candidaților să completeze misiuni ca parte a procesului de angajare (de exemplu, un exercițiu de editare pentru candidații din department redactare .) Dacă angajezi dezvoltatori , ia în considerare utilizarea unei platforme de recrutare tehnică care acceptă provocările de codare și interviuri tehnice online.
  • Încercați teste. Cereți candidaților să efectueze teste standardizate  . Această abordare vă poate ajuta să reduceți numărul de candidați intervievați, economisind astfel timpul de angajare al managerilor in special . Atentie ! Testele nu sunt perfecte  , așa că asigurați-vă că le combinați cu alte metode de evaluare (cum ar fi probele de lucru) și analizați rezultatele înainte de a descalifica candidații.
  • Structurați-vă (sau semi-structurați) interviurile. Interviurile nestructurate nu pot prezice in  mod constant performanța la locul de muncă. Pentru a adauga structura interviurilor voastre  , pregătiți-vă în prealabil întrebările și legați-le de cerințele postului  Este o idee bună să utilizați aceleași întrebări pentru fiecare candidat și să notati acele întrebări folosind aceeași scala de notare .

În plus față de aceste metode, investește în pregătire pentru echipele de recrutare !

Îmbunătățește experiența candidatului

Fiecare interacțiune cu candidații le modelează impresia despre compania dvs. O experienta pozitiva  este bună pentru brand-ul  dvs. de angajator și vă ajută să construiți o conductă sănătoasă. Iată câțiva factori care afectează experiența candidatului:

  • Scurtați-vă procesul de raspuns . Majoritatea candidaților renunță la procesele îndelungate de recrutare . Aplicațiile care pot fi completate în mai putin de 5 minute atrag mai mulți solicitanți. Cereți candidaților să-și încarce CV-ul și scrisoarea de intentie  și completați câteva întrebări de calificare. Creati întrebări simple și relevante și evitați să solicitați informații pe care le puteți găsi pe CV-uri sau profiluri online.
  • Actualizați-vă pagina de cariere . Atât candidații activi, cât și cei pasivi vă vizitează pagina de carieră pentru a afla mai multe despre compania dvs. Când reproiectați pagina de cariere, vizați:
    • Fiti informativ. Folosiți povești sau oferte pentru angajați și descrieți beneficiile companiei dvs.
    • Fiti user-friendly. Includeți imagini și videoclipuri pentru a personaliza pagina  . Dacă este posibil, consultați un web-  designer pentru a face pagina dvs. ușor de navigat și drăguță.
    • Fiti autentic. Prezentați ceea ce face compania dvs. un loc minunat în care să lucrați și să evitați fraze excesive sau goale, precum „mediu cu ritm rapid” și „valori de bază”.
  • Mențineți candidații în buclă. Candidații vor să fie actualizați pe tot parcursul procesului de angajare. Setați memento-uri pentru a urmări cu candidații pe care i-ați selctat sau intervievat. Sabloanele de e-mailuri  integrate  vă pot ajuta să facilitați comunicarea la fiecare etapă de angajare. De asemenea, este o bună practică să trimiteți e-mailuri de respingere către candidații descalificați și să oferiți feedback pentru interviu.

 

 Îmbunătățirea  imaginii de angajator a companiei dvs. este un proces continuu, de aceea evaluati si adaptati in permanenta strategia la cerintele pietei si la modificarile din companie .

Puteti afla aici un set de 59 de intrebari pe care le puteti adresa candidatilor in functie de structura de interviu personalizata  59 intrebari interviu

Succes !